Тие ја знаат нивната историја и историјата на соседните народи и земји.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Толе проведувајќи го времето постојано во природата меѓу животните и птиците, им го знаеше нивниот немушт говор и ги имитираше: кога ќе зарикаше како магаре, сите магариња што ќе го чуеа во селото рикаа; кога ќе замукаше, како крава, сите крави мукаа; кога ќе залаеше како куче, се одѕвиваа кучињата; кога ќе замјаукаше, се одѕвиваа мачките; кога ќе закукаше, му се јавуваше кукавица.
„Животраг“
од Јован Стрезовски
(1995)
Имаше потреба, не толку можеби да ми каже сѐ што е лошо во врска со семејството Поцо, колку дека ги знае минатите настани и луѓето што учествувале во тие настани; дека го знае почетокот на настаните и дека го знае нивниот крај; дека никој не знае подобро и повеќе од него. Тоа, впрочем, беше и точно.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Ова беше еден од тие моменти, и јас од дете ја знам нивната величественост.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Тоа не е ни чудо, кога се знае нивниот степен на културата.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
— Не го знаете нивното лицемерие, вели дедо, сѐ што ќе ви ветат пак ќе погазат.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Тие не ме гледаа мислејќи дека не ја знам нивната тајна. Се лажеа.
„Кловнови и луѓе“
од Славко Јаневски
(1956)
Колата со туѓи регистарски таблички и со луѓе кои не го знаат нивниот јазик – е сомнителна работа.
„На пат со времето“
од Петре Наковски
(2010)
Тоа време, признавам, сосема малку зборови знаев, и тоа сѐ некои лоши зборчина што никако не можам да ви ги соопштам, бидејќи сега им го знам нивното подлабоко значење.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)