Како што се смалува биосферата на светот, така се смалува и биосферата на телото. 18 okno.mk Tracy Warr СПИЈАЧ 1 ДЕЛ: РИЗИКОТ И ТЕЛОТО НА УМЕТНИКОТ Секоја уметност е ризична за уметниците бидејќи тие своите најдлабоки перцепции ги изложуваат пред сечиј поглед.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Го поддржувам гестот на Александар Бренер зашто пулсира со енергија, зашто, уста на уста, му дава живот на она што е мртво, како што се мртви уметничките дела или културата, закопани во нашата меморија, нашата свест, нашите книги.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Бидејќи телото како чиста површина на кожа, без органи, без внатрешна структура - доволно си е самото на себе.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Музеите се должни да ги изложуваат уметничките дела, но исто така треба и да ги заштитуваат.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Во образложението судот ќе ги изложи: барањата на странките и нивните наводи за фактите врз кои се засноваат тие барања, доказите, решителните факти што ги утврдил, како и прописите врз кои судот ја засновал пресудата (чл. 327, ст.1-4 од ЗПП).
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Изреката на пресудата содржи одлука на судот за усвојување или одбивање на одделни барања што се однесуваат на главната работа и на споредните барања и одлука за постоењето или непостоењето на побарувањето истакнато заради пребивање.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Кон крајот на септември Граси почна да ги празни сандачињата (наскоро мораше тоа да го прави секојдневно, бидејќи инаку ќе се најдеше пред обиените и празни свои идни експонати), а сето собрано, како и самите сандачиња, ги изложи на 27 октомври во галеријата Капелица.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Би можел повторно да ги стави, а на жената и девојчето да им објасни дека е сѐ настанато само поради една случајност - цртежите не биле добро прицврстени, па тој поручеква ги симнал, но утре пак ќе ги изложи, и на подобро место, дека го заслужуваат тоа.
„Послание“
од Блаже Конески
(2008)
На 13 март 1938 Германија извршила аншлус на Австрија; на 29 септември 1938 била одржана конференцијата во Минхен меѓу Хитлер, Чемберлен, Мусолини и Даладје по кој судетската област и била отстапена на Германија (1-10 октомври 1938).
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Во ноември 1937 на состанокот на највисокиот политички и воен врв на Германија Хитлер ги изложил плановите дека “обезбедувањето на дополнителен животен простор” може да се оствари само со употреба на сила.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Се надеваше, пустиот, дека кога ќе го изведат пред суд, пред да му ја изречат однапред изречената казна, тој како последен аргумент, не како олеснителна туку како обвинителна околност, ќе ја отвореше стиснатата тупаница и на разголената дланка ќе ги изложеше искорнатите нокти од сопствените раце и нозе пред очите на целата јавност, барем во судницата ако не во земјата.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Првпат Ботеро ги изложува своите дела во 1948 година.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Неговиот живопис некојпат го критикуваат заради реализмот, но Музејот на современата уметност во Њујорк му ја купува сликата „Мона Лиза на возраст од 12 години“. 1966 - 1972 Ботеро ги изложува своите дела во Европа, патува по Италија и Германија, на свој начин ги интерпретира Дирер и Мане.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Ботеро сега живее и работи во Њујорк.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Откако ги изложивме двете спротиставени тврдења на мултикултурализмот и на неговите непријатели, сега мораме да ја расчистиме улогата на интелектуалците. okno.mk | Margina #4-5 [1994] 11
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Намерата на Фуко беше да ги изложи процесите на моќ на микро- ниво и на периферијата од опшеството: во клиниките, затворите, семејствата и т.н.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Локални политики
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Милер идентификува три сродни настрани афекти кои геј-култот кон бродвејскиот мјузикл некогаш ги изразувал, дестилирал, чувал, а сега безмилосно ги изложува на виделина: (1) „самотноста, срамот, таинственоста со која немвозможноста на општествената интеграција најпрвин се интернализирала“; (2) „прекумерната сентименталност што била нужна состојба на сентиментите не дозволувала вистински објект“; и (3) „силната, безумна радост што, иако не е идентична со тие немаштии, не може ни да се ослободи од нив“ (26).
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Беше веројатно дека мојот предмет ќе ги изложи студентите на негеј-дела што во минатото за некои геј- мажи функционирале како средства за прием и пренос на заедничката култура, на заеднички сензибилитет.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Тој човек може да ја употребува туѓата азбука и за гласови од неговиот јазик или да ги изложи своите мисли со помошта на туѓа азбука.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Иако Хјум не не води вон некоја машкоцентрична позиција неговите решенија често ги изложуваат ограничувањата на истата.
„МАРГИНА бр. 1“
(1994)
Основната предност на начинот на кој прагматистите ги изложуваат овие учења е што тие објаснуваат дека тоа не се длабоки тајни кои не можат да се отклучат, тајни коишто феминистите мораат да ги знаат за да успеат.
„МАРГИНА бр. 1“
(1994)
Плашејќи се одново да започнат со веќе ризичната трговија, и не сакајќи да ги изложат животите, истата година се доселија на Имотот.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Би заклучил со потсетување на една екстремна фигура на маниризмот, човек-фантаст, наследникот на Leonardoвите спекулации за перспективата, но несомнено и инспираторот, заедно со Niceron, на дишановските фантазмогории: Athanasius Kircher. 1624. година тој го објавува своето дело Physiologia, каде што ги изложи упатствата за своите безбројни „искуства”.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Таа ги слушаше, но ниту даваше глас, ниту помрднуваше: стоеше како скаменета, не сакајќи и нив да ги изложува на опасност.
„Животраг“
од Јован Стрезовски
(1995)
Откако Татко, реферирајќи за овие зборови, му ги изложи основните податоци, за нивното присуство и попатни лексички и семантички метаморфози на балканските јазици, надоврзувајќи се со претходно третираните поими (ајде-јаваш, јаничар, зандана, кадија...), со кои беше во голема мера претставено владеењето на Османската Империја, рече: Отсекогаш владеењето најмногу зависело од табиетот на врвниот владетел, отколку од институциите под него.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Институциите брзо се менувале, но табиетот на владетелот како пресуден си останал непроменет!
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Амбасадорот ретко просудува, тој ги изложува само фактите.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Пред да ги изложат своите жртви на јавни судења, свесно настојуваа да им го уништат достоинствто.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
На 47 години, тој е татко на поп музиката (амбиентала), продуцент на албуми на рок ѕвезди, и редовно ги изложува своите мултимедијални уметнички дела во музеите и галериите.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Свекрва ми стигна да рече: – Виде ли, ќерко, виде ли на каква опасност ги изложи децата! Не ѝ одговорив на баба ви.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Дина Вјерни, Русинка, направи сè што можеше да му помогне на својот земјак, ги изложи неговите дела во својата галерија во Париз во 1978.
„МАРГИНА бр. 34“
(1996)
Аргументите што ги изложив неодамна против идеите на Бојс (1) и од коишто денес многу малку би одзела, сами од себе се распаѓаат во мигот кога тие идеи се потиснати во втор план (како да се работи за грешки од младоста?) и кога во прв план испливува грижата за јасноста на делото.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Тој беше еден од малкуте што имаа храброст да ги изложат застрашувачките остатоци од таа трагедија но истовремено и да ни укаже на тоа дека нашите грешки не се прават само кон човекот туку и кон природата и животните.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Но неговото чувство за тоа дека е Германец никогаш не беше застрашувачко.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Симан, несомнено, свесно ја жртвувал оваа идеја на Бојс врз која Рајтман до бесконечност критикува без воопшто, се чини, да забележи дека таа е константно проткаена со идеологија.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Едноставно забележувам дека наспроти еден ваков Бојс нема што повеќе ниту да се каже, ниту да се противречи.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Неговата привлеченост од Христос како фигура и неговото искуство со смртта го okno.mk | Margina #11-12 [1994] 91 доведе до таму да не го негира минатото, туку да го трансформира во колективно наследство (како што тоа е изразено во неговата витрина посветена на Auschwitz).
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Британците биле опседнати со стравот македонското национално прашање "да не излезе надвор од контролата, што би можело да доведе до цоупс д’етат и до меѓусебни судири".
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Тоа сепак бил знак да се преземат извесни активности со чија помош Британците би ги заштитиле своите интереси во Грција бидејќи тие биле свесни за фактот дека при крајот на 1944 година "Грција била премногу слаба за да ги изложи своите интереси на Балканот".
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Експериментирајќи со можните избори на зборови, она што станува очевидно е малата разлика помеѓу многу сличните зборови, пракса која ги изложува границите на јазиците.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Капетанот ги повикал властите и им ги изложил своите сомневања174.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Признава дека можел да слезе во Велес, меѓутоа, сметал дека како странски поданик би ѝ дал повод на полицијата да го следи, а со тоа би ги изложил на опасност другарите со кои би се сретнал во Велес.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)