Никој не можеше да разбере што се случува во градот, не можеше да го разбере скриеното значење на оваа козја наезда, за некои окупација, за други бела окупација на градот.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Но штом татко ќе ги спомнеше козите, тој сиот ум го напрегнуваше да го разбере што подобро.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Чанга занесено го слушаше, макар што му недостигаа многу други знаења и поими за наполно да го разбере сето тоа.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Ние, помалите деца, макар што никогаш не го разбравме значењето на зборовите „социјализам“, „комунизам“, „работничка класа“, зборови кои најмногу се повторуваа, мислевме дека се тие најопасни за нашите кози.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Но кој да го разбере сега сето тоа?
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Тоа што го разбрав беше дека луѓево навистина имале причина за тревога.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Го слушав како зборува нешто долу во темното, но не го разбрав. Требаше да вика.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Само по една основа можеа да го разберат тоа.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Да се прикажува една Mail изложба - е здодевно и, впрочем, mail артот може да го разбере само оној што и самиот се занимава со него и кој е во него.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Штом се симнала на станицата, се збунила од многуте возови, од преголемиот перон и од луѓето, кои се вртеле околу неа, но никој не ѝ го разбрал јазикот, ниту пак таа нивниот.
„Патувања“
од Никола Кирков
(1982)
Накратко, станува збор за феномен што таа германска јавност го зема сериозно, зборува за него и се обидува на најдобар 36 okno.mk начин да го разбере, користејќи се со знаењата на разни стручњаци, од историчари до психоаналитичари.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Кој се ослободил од мегаломанската фантазија дека судбината на Хрватска е нешто единствено на светот, нешто што ни е сфатливо само нам Хрватите во екстаза од сопственото национално чувство и што белосветските игноранти никогаш ни приближно нема да можат да го разберат, тој знае дека порано или подоцна на местото на овој самиот-себеси-направен аутизам ќе мора да настапи рационалното комуницирање со светот.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Тој однапред се беше откажал од обидот да го разбере со своето свесно мислење.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
„Кој сум, ќе видиш сега. Гледај сега, правичен Шабтај“, рече гласот на латински јазикот кој скромниот битолски метлар пак одлично го разбра.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
Помачете се што поубаво и подобро да го разберете значењето на тој збор.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Но ние го разбравме: добродушноста и заштитата го трогнаа в срце.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Албумот со сликички - животинско царство ѝ го вратија, ама веќе немала желба да го реди.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Тоа го разбрав од Соња.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Ако од некаде се појави јато галеби мигум ги тргаат настрана чадорчињата од количките за бистрооките да го разберат разлетаниот крик на гладта.
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)
Ги учат како се впиваат езерски бранови во палавите очиња за да не замижуваат, кога ќе пораснат, на секоја секавица.
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)
Катето го разбра разговорот, но од дома беше учено: „виде — не видов; чу — не чув", ништо да не кажува, па ни пред бегот да се испушта дека разбрало што зборува тој и што прави.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
- Е, другар Палигоров, кога не можевте и не сакавте да го разберете Татко по толку години работа во Архивот... сега ви останува многу малку време за тоа...
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Но во оваа Таткова појава, за некои егзотична, а за други пресмела, потсетувајќи на соборената класа, зрачеше неговата, речиси амблемска, милозвучна добрина од изразот на лицето, спремноста секогаш да го разбере и да го прифати другиот.
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Најпосле, се созеде, ги избра соодветните зборови, за да го разберат сите: - Сите вие, почитувани присутни, сте сведоци на еден историски настан.
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Настојуваше да го разбере неговиот гест, не само како индивидуален чин на храброст туку да ја согледа неговата генеза во еден поширок човечки и општествен контекст.
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Ама кој да му верува тогаш? Кој да го разбере?
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Овој пат, Мајка, и самата возбудена од значењето на пораката, не можеше да го разбере говорот на Татковите чекори врз калдрмата.
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Кој ги занемарува овие претпоставки исто толку слабо ќе го разбере маниризмот меѓу 1530 и 1660-та како и модерната музика оној што не ги познава правилата за хармонија или “дисхармонија”.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Тој не го разбра сјајот во замаглените, од среќа, очи на Сашка. Ни копнежот на нејзиното срце.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Шумарот се најде во незгода. И не помисли дека старецот Димо не ќе го разбере најдобро.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Нема белки да ја пишевме „Карабуниште”? Тоа таму не само што нема да го разбереа, туку и тешко ќе го префлеа преку јазикот.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Гого го остави домарот да го разбере како што сака, па побрза да се оддаде на подготовките за сликање: чардакот не го фаќаше ни утринско ни вечерно сонце, а цело време беше под една подеднаква дневна светлина, како стокмен токму за сликање, а не за славење, како идеално ателје.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Сега тој почна да ѝ зборува на Рози онака како кога се зборува со дете, кое за негово добро мора да прифати нешто, што според својата логика, не може да го разбере.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Ако шушне ќе го разберат ќе влезат внатре и - готов е.
„Било едно дете“
од Глигор Поповски
(1959)
Брезничани не го разбраа, ама тоа, како ги рече тие зборови и како се удираше по слепоочницата многу ги загрижи.
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Она што се случи во Пелазгиј го разбрав само јас.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Ме плашеше, оти говореше неповрзано: говореше нешто што јас не можев да го разберам.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
И најпрвин го сочини потписот, и веднаш го растолмачи, го разбра, и рече дека сочинител на тоа писмо е некојси цар персиски, Дариј што се викал.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Како да сакал отец Мида да каже дека човек треба да застане на местото од ѓаволот, во ѓавол да се престори за да го разбере словото; тоа е цената на читањето на скриените значења!
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Јас го разбрав, но не можев да му помогнам.
„Маслинови гранчиња“
од Глигор Поповски
(1999)
Со релативна сигурност можеме да претпоставиме дека овие влакна, како и примероците на сперма, му припаѓаат на самиот автор и дека со тоа можеби сакал делото да се сфати како автопортрет.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Дали Дишан имал намера да создаде нешто што само Мата би го разбрал.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Го разбрав. Го мрзеше да чита - јас требаше да го ранам неговиот ум со прикаски, да го спасам од вкочанетост и да му овозможам развиток, и пат кон иднината преку мене како преку мост.
„Улица“
од Славко Јаневски
(1951)
Геј- културата, најпосле, не е нешто во што можеш да уживаш или да го разбереш само ако си геј.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Зашто, за да ја разберете поентата на карикатурата, треба најпрво да го разберете значењето на реченицата што ја изговара карикатурата на наставникот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Овозможуваа размена на гледишта за потребите на заедниците, за спроведувањето на локалните политики, за политиката на сексот, за опасноста од сидата и за она што треба да се преземе.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Слично така, геј-весниците и геј-книжарниците ги обнародуваа новите дела од областа на геј-историјата и квир-теоријата, толкувајќи ѝ ги на заедницата нивните дострели на јазик што заинтересираните читатели можеа да го разберат.
Разбивањето на геј-населенијата и разнебитувањето на геј-маалата значеше исчезнување на материјалната и на стопанската основа на геј-печатот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Од пораките и од писмата што ги добив јасно се виде дека многумина читатели предметот ми го разбрале како прикриен обид да се врбуваат стрејт- студенти и да се преобратат во геј- животниот стил.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
А поттикнуваа и мобилизација на геј-луѓето околу разни прашања што ги засегаа во нивните средини.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Геј-печатот овозможуваше и жариште за културното живеење, за промоција на нови претстави, мјузикли, изложби и изведби наменети за малобројни геј-публики.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Новите сјајни геј-списанија немаа намера да известуваат за политички дебати од чисто локален интерес, а камоли да се зафаќаат со критика на пазарната категорија на геј-идентитетот од која зависеше токму нивниот бизнис.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Тоа ли сакаш да го разберам?
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
Кога ова ќе го разбереш, тогаш ќе ја достигнеш највисоката доблест – самоодрекувањето.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
-Како да го разберам соединувањето со природата? – праша Еразмо, протегнувајќи го своите нозе врз мекиот килим од зелената трева.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
Многумина од луѓето го разбраа олеснувачкиот лелек на небото и празнењето на облаците, кои веднаш потоа се прераспоредија набрзина за да се подготват за ново полнење.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
-Сето тоа разумот мора да го разбере.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
Кој најверно го разбрал вистинскиот и најправиот народен идеал се гледа со порамнувањето на разбирањето на народниот идеал од разни лица.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Зошто се раѓам, учам, работам, љубам, се борам, се плашам, се радувам, тагувам, ако сето тоа е само минлив сон на мојата душа?
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Низ прозорецот почна полека да навлегува бледата светлина на далечната зора.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Не припаѓаше ни овде, оти му беше тешко да го разбере дијалектот што го зборуваа другите, или да се смее на нивните шеги, кои за него беа вулгарни и глупави.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Петар не знаеше дека оној што пишува никогаш не може да го натера оној што го чита тоа да го прочита токму онака како што тој сакал да биде прочитан и да го разбере токму онака како што сакал да биде разбран.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Старецот за миг стоеше, како да се обидуваше да го разбере неговото збивтање, кркорење и кашлање, но потоа, со некоја необична нестрпливост, речиси нервозно му мавна со раката да влезе.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Но, едно нешто не успевам да го разберам во вербата своја, та од тебе барам да ми објасниш – Павле, зошто јас го живеам овој смртен живот?
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
„Прочитај ако сакаш... Секогаш си мислам дека доволно сум научил и дека сосем сум го разбрал Господа, та се обидувам тоа соодветно да го запишам, за секогаш на крајот одново да сфатам колку малку знам...“
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Кога му се причини дека оној на вратата не го разбира, уште еднаш, нестрпливо, без збор, му мавна со раката да влезе.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Ја разбрав љубовта твоја кон Христа и кон Бога и твојата посветеност кон нас, Македонците, и поверував.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
И тогаш, подзастанувајќи малку, овој меѓу вас што во тој миг ме засени со својата речитост и разбирање на Словото Божје што ви го пренесував, рече: ’Јас, татко, како што гледаш, го следев и го разбрав секој збор што ти овде го кажа.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Не беше сигурен што ќе направи ако од него побараат да пука, оти никогаш пред оваа недела не размислувал дека ќе се најде во ситуација да решава за животот или за смртта на некој човек...
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Отткако живите членови на бендот се соочиле со податоците од филмот останале разочарани затоа што, додека бил жив Ијан, не се потрудиле сериозно да ја сфатат неговата животна ситуација, да го разберат неговиот апел за помош и да му помогнат.
„Календар за годините што поминале“
од Трајче Кацаров
(2012)
Бегот прашувал - и што? Кој го разбрал?
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Полека говорел за да може да го разбере по движењето на усните што сакал да каже.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Ја извадил од појас кубурата и му ја подал на Арсо Арнаутче, го одбрал за свој заменик (се случува, не е под панцир на челик и на чинки), доколку другите тоа можеле да го разберат.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Не ми се закануваше. Можеби се лутеше на себе што ме остава навреден и понижен, можеби ја сожалуваше недозреаната младост во мене.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
И не пукајте без потреба. Побрзајте.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
- Кога поминатата ноќ во она село те праша бегот кој ти ја дал пушката, ти покажа на домаќинот. Не знаел турски.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
„Добро“, рече пред да ја затвори вратата зад себе. „Ќе го разбереш и самиот она што сакав да ти го кажам.“
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Девојката не го разбрала и се повлекувала пред суровата лузна на бледото лице.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
И не само лицето - и гласот му бил чуден, со подмолно длабок звук во нејасно развлечените зборови. Не го разбрале.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Тој покажал со рака кон најмладиот дочекувајќи миг кога таа го погледнала.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Меѓутоа, ја зграпчил со силен замав за рака и ѝ се внесол в лице.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Мислел дека ќе го разбере ако веќе не може да го чуе и дека макар со нишнување на главата ќе му одговори. - По него ли дојде?
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Измореното лице му било соодветно со бечвите составени од секакви крпеници.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
- Шестмина Тур ... ци.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
ЛУКОВ: Што слушам? Треба ли ова да го разберам како знак дека господинот почнал да се вљубува?
„Црнила“
од Коле Чашуле
(1960)
ПАРЕ: (на другарките). Молчете не зборувајте, да може, да го разбере.
„Антица“
од Ристо Крле
(1940)
Секој оној што има цврсти уверувања е глуп.“
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Нема сомнение дека ова поколение на научници не е првото кое се обидува да го разбере поведението на овие системи.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
„Мнозинството луѓе не го почитуваат она што можат да го разберат; но она што го надминува нивното разбирање, тие го величаат.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Снежана случајно или намерно повторно се наврати на прашањето од почетокот на разговорот: - Јана, те прашав, но не го разбрав одговорот.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Беше свесен за тоа дека умот му беше матен и не можеше да го разбере тоа што го виде.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Зашто само ти и никој друг може да го разбере и разбистри изворот на мојата болка.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
- Зборот курва што беше користен речиси како епитет го разбраа сите, но она крвава за сите остана енигма.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Не можеше да го разбере што ѝ кажува овој знак.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Нешто има што не е во ред во него или околу него, тоа не може јасно да го разбере.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Ѝ веруваше дека ѝ се одблагодаруваш за нејзините рискови да падне во рацете на полицијата, да загине за нешто што не умееше да го разбере наполно и беше готова да го жртвува само заради љубовта кон тебе.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Ама, новава мода да се снимаат погреби, почнувајќи од комеморација па преку разделбата во капела и она најстрашното, кога како во американски филм се спушта ковчегот во земјата, навистина не можам да го разберам.
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
И, морам да кажам дека снимањето и фотографирањето на свадбите не дека не можам да го разберам.
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
А кај се чуваат тие засебни народни сили, прашува Боше упрекнато зашто однапред знае дека Максим ќе му одговори нешто што нема да го задоволи или што тој нема да го разбере докрај.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Што е тоа да се плаче за еден коњ?“
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Тоа не можам да го разберам“.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Па затоа, ајде да да се покажеме како најлоши во тоа.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Веднаш се спогодија. Тогаш реши да ја раскаже неговата историја.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Оној што ова го раскажува, прв дошол на мисла да му го испита и да му го разбере настанувањето.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
“ „Пак некоја од вашите чудни идеи“, рече префектот кој имаше обичај да го именува со зборот ’чудно’ сето она што не можеше да го разбере, живеејќи така меѓу вистинска армија од ’чуда’.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Бароните не се наклонети кон читање на вакви бесмислици, а работниците немаат време, па затоа знам дека ти мора да си трубадур и дека ќе можеш да го разбереш Сем Галовеј.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Кога терапевтот и другите учесници на сеансата ќе го разберат зборот “неблагодарност” во она значење во кое го употребува оној што зборува, тогаш зборот “неблагодарност” влегува во конверзациската област на терапијата.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Велам раскин за подобро да го разберам (би требало толку нешта да разберам откако почнав да ја играм играва) тоа исчекување на влевањето на сите делови во една целина којашто можеби ќе ми се укаже во одблесокот на прозорското стакло.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
„Се грабаат за здрвени машки свеќи“, се обиде да го разбере својот постар пријател и учител Геле Накотник т.н. Чарли.
„Забранета одаја“
од Славко Јаневски
(1988)
Само еден дел од мене тоа може да го разбере.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Дали има кој да го разбере.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Удрил со клун во јајцето. Јајцето не се скршило. Се скршил клунот.
„Пупи Паф во Шумшул град“
од Славко Јаневски
(1996)
Затоа Пишпирик и Барбут –бег не го разбраа.
„Пупи Паф во Шумшул град“
од Славко Јаневски
(1996)
Ќе ти вратам дел. Од што дел? не го разбрав.
„Пупи Паф во Шумшул град“
од Славко Јаневски
(1996)
Што можев друго освен да замолчам и да се преправам дека не сум изплашен.
„Пупи Паф во Шумшул град“
од Славко Јаневски
(1996)
Се сеќавам како мојот португалски мешетар заборави англиски и се обиде на четири јазици да ми соопшти, едвај го разбрав, мислев дека ми кажува дека Медина гори.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Тогаш тоа не можеше да го разбере, му беше чудно, а сега исполнет со болка, ја сфаќа таа нивна тага што ја имаа по кучињата.
„Животраг“
од Јован Стрезовски
(1995)
Климент Камилски, чија идеја пред една година зачна во неговата глава и беше прифатена од Татко, негов верен балкански брат по судбина, за отстранување на опасните османскотурски заемки во балканските јазици, како да се почувствува повикан да го каже последното слово на крајот на мисијата: Ние, брате мој, само една година трагавме по опасните балкански османизми, поаѓајќи од твојот мајчин албански јазик и мојот мајчин македонски јазик.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
И Татко и Камилски, без дополнително да се договорат и да ги сообразат своите истражувања за новите зборови од листата, сега трагаа и по позитивното што можеа да го донесат зборовите со однапред пропишана негативна конотација.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Но тие беа одамна помирени со судбините, нивна единствена грижа беше како да им помогнат на своите потомци да го разберат Балканот и подготвени да живеат во него без омраза.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Фаик Коница поддршката на Гијом Аполинер ја сметаше како да ги имаше зад себе сите врвни европски институции кои со векови не можеа да го разберат Балканот, освен по својата дива егзотика, мистериозни јазици и племиња со средновековни обичаи, по повремените варварски пресметки.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Камилски не го разбра Татко докрај, а тој се чувствуваше недоизразен, нецелосен.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Татко и Камилски беа во прекрасно, победничко расположение, дојдени до крајот на мисијата, коешто тешко можеше да го разбере некој друг, освен тие двајца.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Сотир Паскали и натаму молчеше, како да немаше моќ да го разбере стариот професор пред својот пораз, пред мноштвото книги, чие откривање и поседување го сметаше за победа.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Требаше да го разбере и неговото присуство.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
- Книгите нудат излез од изолацијата, од лавиринтот, но кој да го разбере тоа? прифати со тажен глас Камилски.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Ако сепак на крајот тоа успееја да го разберат, ако успееја да се ослободат од кошмарноста, сѐ среќно се завршуваше.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Признавам, малку поразмислив на ова прашање, не го разбрав, но се надевам дадов доста правилен одговор.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Сполај ти, господе, тој беше среќен, зошто, како, никогаш тоа не го разбрав. Важно беше едно: - Сите не!
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
- Кејтен веќе не е жив! Тоа никако не можев да го разберам.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Знам, знам уште еден век ќе мине во заблуда додека не го разбереме гласот на Големата вода.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
- Тоа е пример, глупче! Господе, како не можеше да го разбере тоа, сите се чудевме.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Се разбудуваше испотен и жеден, нејак да го разбере ноќното кикотење на Мануша и на сувата русалка.
„Месечар“
од Славко Јаневски
(1959)
Темнокожите смолари, со кои работеше и со кои живееше, имаа влажни плеќи и модри заби; се собираа околу него и молчеа нејаки да го разберат крвавото зло.
„Месечар“
од Славко Јаневски
(1959)
Му преостануваше да трага по новите концентрични кругови на егзилот, по новите глобални метафори, му преостануваше да го протолкува, да го разбере времето, кога одамна беше останат без татковиот егзилски компас, да го открива правецот на своето движење во времињата кои беа негови, во кои мораше и самиот да го продолжи патот на некогаш започнатиот егзил, патот на пробивањето во неизвесноста.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Живееше на другиот брег на Езерото, на брегот на егзилот, со своето неразрешено цариградско време, обидувајќи се да го разбере времето кое му престоеше, да н упати, нас неговите деца, по вистинскиот пат, кон Спасението!
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Го почитуваше Ататурк, но вистински култ гаеше кон Ханибал.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Турците не можеа да го разберат барањето на Бургиба кој дојде во 1968 година во приватна посета за да ги однесе самиот посмртните останки на Ханибал, верувајќи во својот неприкосновен меѓународен авторитет.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
При првата средба во Струга, со доверлива искреност, која мигум се воспоставува, сведочеше за неговиот егзил, за првите минати години во Галилеја, за трагичната 1948 година, кога по нападот на Израел, ќе го доживее крајот на рајот на детството и ќе започне неговиот егзил, кој ќе трае до крајот на неговиот живот.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Ќе се најде со семејството во егзил во Либан, каде што за првпат ќе го разбере значењето на зборот татковина, потоа на зборовите, војна, бегалци граници, чија реалност ќе го следи до крајот на животот...
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
На извесен начин, партискиот поглед на светот најлесно им се наметнуваше на луѓето кои беа неспособни да го разберат.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Подоцна ќе ви испратам една книга од која ќе го разберете карактерот на општеството во кое живееме и стратегијата со која ќе го уништиме.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Само еднаш, кога два члена на Партијата, две жени, седеа стиснати една до друга на клупата, успеа да наслушне, сред вревата од гласови, неколку набрзина прошепотени збора; и посебно споменувањето на нешто што се викаше „ соба еден нула еден“, што тој не го разбра.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Тие ќе го разберат тоа – О'Брајан ќе го разбере.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Тоа го разбрав подоцна.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Вам, на сегашниот степен од развојот како осамени срца, многу нешта можат да ви бидат нејасни, но ќе дојде ден кога ќе го разберете ова што ви го кажувам денеска, кога ќе сфатите дека јас сум била во право. За тоа никогаш не е доцна.“
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Не мораш да го разбереш и да го прифатиш ова што ти го кажувам, но запомни: слободата е слободно паѓање, самоубиство во мигот кога мислиш дека си вечен, кога мислиш дека животот го живееш онака како што секогаш си го посакувал, самоубиство без причини и последици, нешто како катарза што те исполнува со пркос и можеби затоа не бараш виновници и не осудуваш никого во тоа долго, долго паѓање што може да трае и само еден миг.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
“Тоа не е имот, тоа не се пари,” велеше госпоѓа Мариела и им оставаше на своите соговорници некажаното сами да го разберат.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Но се случи и она што Нинослав и Ема не можеа да го предвидат: тие беа жртвувани од Шефот.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Во тоа паѓање Авни е мала попатна станица која може и да не се забележи во приквечерината на твоето паметење.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Осамените срца не го разбраа делот за можните релации меѓу субјектите од А до З, и обратно.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Успеа за миг да се воздржи (во тоа му помогна повикот по телефон; гласот од другата страна беше на Деница на која ѝ рече да се јави подоцна), а потоа тивко ја праша: „Која е таа жена која ви се врти во главата, а која, според она што можам да го разберам од вашево инсистирање, е инволвирана во случајот?“
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Луѓето од службата тоа не можеа да го разберат.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Ама слаб есап е тоа, Јосиф ефенди. Дур бакалам и со твојот зет, ако ми го разбра лафот“.
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
Засега нека ви го прочита попот, но најдобро ќе го разбереш кога сам ќе го прочиташ.”
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
„Го разбрав, баба ефенди. Многу да ти се годините.“
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
Ибн Пајко беше од побогатите првенци рисјани, стана и аза во шеријатот, канонот го знаеше, еснафот го сакаше, рајата и чаршијата го почитуваа, ама Мехмед паша, кој веќе имаше седумнаесет деца, ако се земе и последното кое од најмладата анамка за ден-два ќе видеше свет, го насетуваше кај ибн Пајко само копнежот по свој пород, а сето друго никако не можеше докрај да го разбере.
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
А и да го разбереш, тоа не е цело решение. Не е ни половина. Да, така.
„Братот“
од Димитар Башевски
(2007)
Колку човек може да го разбере другиот?
„Братот“
од Димитар Башевски
(2007)
Се обидуваше некако да го разбере тоа што му го кажуваа мајка му и татко му.
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
И кај може мало дете сето тоа да го разбере?...
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Од друга страна, толку ѝ беше убаво со него, што таа, и да имаше нешто што не ќе биде добро, не сакаше да го разбере сега...
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Шефот беше во недоумица дали жената е во толкава криза за да не ја пушти во авионот и индиректно се обиде тоа да го разбере од Хелвиг.
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Порано, Марша и татко му Хелвиг му кажувале, но бил многу мал и не можел тоа да го разбере.
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Во сето тоа јачење го разбра само името на своето дете.
„Калеш Анѓа“
од Стале Попов
(1958)
Што е водена со ќумци, и тоа оддалеку е водена, та ако го разберат ова агите – отидоа децата – почна да се жали бабата и да го гледа некако сомнително калуѓерот, на чие лице јасно се покажа задоволство, а на устите скриена насмевка.
„Калеш Анѓа“
од Стале Попов
(1958)
Сирма ќе оди кај Јована, а Анѓа за Стојана. Го разбраа ова сите девојчиња и ергени од селото.
„Калеш Анѓа“
од Стале Попов
(1958)
11. Си реков дојде време за отпочин од многу сонување Време е да се протријат очите И да се касне некое резне јаве Преполно со коалољубци (и кенгурољубци) од сите земји Кога ќе видам што ќе видам Лично Папата Бенедикт Шеснаесетти Да ми ти дошол во Австралија и лично тој ми пружи рака Вели одамна сакал да се сретне баш со мене (Вели дека сум Божји ротвајлер и јас навистина не го разбрав тоа) Вели многу го интересирале моите соништа И малку се попари кога веднаш му кажав Наместо добредојде му кажав дека за моите сонови Сум во постојана комуникација со еден поет од Македонија Ох Македонија рече Папата никогаш не сум бил во Македонија Иако тоа е само еден саат летање од Ватикан Никогаш никој и не ме поканил во Македонија А во животот на еден Папа многу е важно да не оди неканет на гости Сум читал многу за Македонија додаде Папата Светиот апостол Павле на пример пишува „Кога дојдовме во Македонија, никаков мир немаше телото наше; Во сѐ бевме во маки; однадвор напади, одвнатре страв.“
„Сонот на коалата“
од Ристо Лазаров
(2009)
Ми текнува дека ич не го разбрав, ама ептен бев импресиониран: двајца типови со американски знамиња на јакните пичат уздуж и попреку по цела Америка.
„Бед инглиш“
од Дарко Митревски
(2008)
Тоа го разбрав многу подоцна, на денот на смртта на Татко, кога за прв пат ми прозборе на француски јазик, навестувајќи ми ја својата некогашна „француска врска“.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Ервехе го следела внимателно разговорот. Не можела докрај да го разбере.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Успевајќи да ја постигне целосната лаицизација во семејството, која хронично недостигаше во балканските кревки институции на владеењето, на верувањето, таа остануваше немоќна да го разбере постоењето на границите помеѓу луѓето.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Со текот на времето, кога Мајка ја повторуваше поговорката, ние успевавме да го разбереме нејзиниот коментар на силните историски настани.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Кој да го разбере нивниот јазик?!
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Не ми беше лесно да го разберам Мајкиното учество во балканската историја, посебно односот кон сложеното „албанско прашање”, како и кон границите, тие проклети линии на делбите, таа пајажина пред и околу луѓето, како што таа често, гласно или шептејќи се изразуваше за нив, особено откако ја напуштивме родната земја и станавме засекогаш емигранти на животот.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Не можеше да го разбере. Трепетеше.
„Две Марии“
од Славко Јаневски
(1956)
Кој во други дела или фрагменти од тие дела, одделно од „Логиката“, го сфаќа или го присвојува Хегел, тој никојпат не го разбрал.
„Значењето на Хегеловата филозофија“
од Кочо Рацин
(1939)
Тој беше среќен што најпосле на Балканот го најде вистинскиот човек на кого можеше да му ја каже сета вистина и да го разбере подобро од кој било друг, да го храбри во истрајувањето, воден од химерични идеи.
„Патот на јагулите“
од Луан Старова
(2000)
- Водевме борба со Германците пред Мацково. Германците го запалија селото, ама не навлегоа во него - му објасни Трајче. - Тоа го разбрав од писмото.
„Волшебното самарче“
од Ванчо Николески
(1967)
- Беше тоа некој чуден израз на задоволство што не го разбрав.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Сепак, не престанав да следам како ја навлечува блузата.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
- Кое зрно – прашав јас, очигледно изненаден? – Она, за кое веруваш дека ќе успееш да го скриеш. – Грофот изгледа сфати дека не го разбрав.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
- Добро, да бидеме уште појасни: ти можеби и не знаеш дека зрното е кај тебе. Но, ќе дојдеме до тоа подоцна.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Пловидба
којзнае дали корените на флората
се изворите на езерото
дали билките ткаат космички страсти
во твоите очи или на разбој
дали се опоравува љубовта
кога едриме
дали сме тоа ние
изненадени од гостопримството
на сонцето
дали преоѓаме еден во друг
и гинеме ли
изненадени
не се креваат облаците
и нискиот притисок
со небото од исти работи боледуваме
никогаш нема да го разбереме
знакот на пловидбата
будни како извори
носиме студена струја
струја.
„Ерато“
од Катица Ќулавкова
(2008)
Странски јазик што не можам да го разберам. Ниту еден збор не ми е познат. Слушам.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Ако го споиме со нашето секојдневие, го разбереме како целина, како единствена сцена, во која временските кадри се само исечоци на едно заедничко постоење, тогаш можеби ќе ја вратиме љубопитноста на детето-поет во нашите очи.
„Младиот мајстор на играта“
од Александар Прокопиев
(1983)
Им кажува нешто но само тие да го слушнат а тие како да го разбрале легнуваат на грб и се грвалаат по правта.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
„Мојот племјаник спомнува некои имиња. Божем наши роднини.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
„Пришла весна смерти, Семјон“, се издиша дед Павел а потоа се сврте кон мене, ме погледна: Дали сум го разбрала? Климнав со главата. „Пролет на смртта“.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Секогаш кога ги метев скалите на Куртиш ага верував дека нешто ќе пронајдам, некоја ситница, нешто необично.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Можеби ќе успеам да го разберам повикот.
„Пловидба кон југ“
од Александар Прокопиев
(1987)
Кога го разбраа тоа луѓето, го подбраа со стапови и го претепаа.
„Свето проклето“
од Јован Стрезовски
(1978)
Не излегувај, пази се, му велат и роднините, но која душа може да го задржи дома, која душа може да го разбере и да сфати: што значи тоа да си дошол до смртта, да си ја имал во себе, и пак да си жив.
„Свето проклето“
од Јован Стрезовски
(1978)
Поради овој разлог, јас не сум сигурен дека сум го разбрал.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Тоа беше кон крајот на војната (поправо, „мојот“ Алжир непрекинато беше во војна, со оглед на тоа што веднаш по крајот на втората светска војна се јавија првите немири што ја навестуваа алжирската војна). 30 Margina #11-12 [1994] | okno.mk
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Ова го прави исклучително тежок за интерпретација.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Накусо, присутноста е некаков вид на нелингвистички ентитет што служи да обезбеди некој одредувач на смисла; често Дерида го нарекува него трансцендентално означено.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Но, природно, кога еднаш ќе го разбереме тој двоен императив (толку оптоварен со спротивности), кога еднаш ќе се придвижи неумоливата критика на политиките, на сите политики коишто, во далечното или непосредно минато, ги создале претпоставките за војна (одлуката која можела да се донесе нужно била само страотно стратешко обложување чијшто влог - еднаш кога трагедијата се ублажила, со тоа дека никогаш ништо нема да ги надокнади мртвите кои ѝ беа цена - е можноста да се сочува помнењето, извлекување поуки и подобро разбирање на тој двоен императив).
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Мислам дека денес е лесно да се исчитаат тие апстрактни шеми, зарем не? (Треба временски да се утврди нашиов разговор: воочи необично „земската“ фаза на војната).
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Го бев прочитал целиот Жид, а Аморалист сигурно прерано ме упати кон Ниче, кого, без сомневање, тогаш го разбрав многу лошо.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Да продолжиме да патуваме низ животот, да го исчистиме минатото од нечистотијата односно да го разбереме, да си простиме себе си и на другите за недостатоците, мааните, несовршеностите, да си створиме мир, конкордија, согласност, урамнотеженост и да дозволиме да бидеме водени од страна на големата сила што се наоѓа во нас, поголема од секоја надворешност, поголема од нас самите.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Да научиме да гледаме, слушаме, мирисаме, да ги вкусиме најмиризливите зачини на животот, да бидеме шармантни, харизматични, лесни како воздухот.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Можеби треба да се направи ова за да го разберат вжештените глави?
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Единствената судбина во преживувањето му преостанува да го разбере другиот, да ги сподели разликите во потрага по заедничкиот излез и посреќно место под сонцето на рланетата Земја.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
На Твојата машка натура навистина $ требаше многу време (неколку години!) сосема да го разбере, а потоа и да го прифати она што Твојата луцидна пријателка постојано го преповторува:
Посебните врски што јас ги одржувам со вашите книги ме водат до мисла дека за тоа што ме учат за вас е бескрајно подлабоко и побитно отколку с што би можеле вие да ми раскажете.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
На средбата со македонските писатели, откако од претседавачот на собирот беше претставен и со искажувањето дека Роже Кајоа го поставува човекот во центарот на рланетата Земја, како најсовршено суштество, тој непредвидено го прекина предавачот и несогласувајќи се со неговото тврдење дополни:
Не, почитуван претседателе, јас никогаш не сум го поставувал човекот во центарот на егзистенцијата, за мене човекот е и како другите животни, кој произлегува од делувијалниот период, со незавршена еволуција...
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Со надеж дека повторно ќе Те читам во ваква сјајна форма, и тоа набргу, Ти посакувам с најдобро.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Ќе си дозволам уникатниот статус на Твојата книжевна (фикционална) хероина да го дефинирам сосема поедноставено и да кажам дека таа е различна затоа што не доаѓа од некој реален, банален, жителски секојдневен свет контекст, туку се појавува директно од оној заумен и сосема бартовски имагинариј, оној сооднос на јазикот, сликата и гестот, кој вели книжевната теорија понекогаш, кога ќе го допре некоја моќна авторска рака, умее да се опредмети и како знаковното ткаење што потоа го именуваме како текст.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Би сакала уште еднаш силно да ви речам колку многу посакувам да го најдете вистинскиот спокој...
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Сакав уште поодамна да ви пишувам за една средба во Македонија со познатиот француски есеист Роже Кајоа, чии мисли за човекот и книгата ми се врежаа засекогаш во меморијата и тие асоцијативно се активираа во мене читајќи ги вашите последни писма.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Со моите најубави мисли и чувства
Елен Лејбовиц
Ce 1 VI 2001
Monsieur
Pour vous vitеr de nouvelles dсоnvеnuеѕ avec le fax, je dois vous dire que demain, comme chaque аnnе je quitte pour 4 mois la Сtе dАzur et ses chaleurs, son bruit, ses agitations, etc.
Si vous souhaitez mсrirе, le plus simple serait, nouveau, par e-mail.
Avec mes реnѕеѕ et mes sentiments les meilleurs.
Hlnе Lejbowicz
7 јуни 2001 г.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Ова подвлечено. Завршен цитат. (На Матеј) Го разбра ова последново? МАТЕЈ: Да.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Јас сум во години но меѓу мене и вас нема разлика. Вие тоа сега не можете да го разберете.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Америка - единствениот збор што сега двајцата го разбраа: тој со радост, а таа со тага и проколнување.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Не го познаваше човекот отаде жицата, а тој, позадинец, навикнат на крепко спиење далеку од фронтот, со врски до самоти врв и со клучот од лебот, месото, шеќерот, брашното и што ли не друго, дали сериозно ќе го разбере ако му се претстави само со името?
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Се покажа дека мојата најтешка задача беше токму да го откријам тој ред и да го разберам.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Ми беше потребно време од повеќе месеци после обуката да го разберам тоа што го доживеав, а тоа што го доживеав беше предавање на еден кохерентен систем на верувања со помош на прагматички и експериментални методи.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Имав запишано, а тоа овде го разбрав подоцна, за моја фатална и непростлива грешка, дека Албанците најмалку што треба да направат за Фаик Коница е првин да ги пренесат неговите посмртни останки во земјата.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Сталин тоа не го разбрал и ја продолжува градбата што ќе предизвика милионски човечки жртви во Русија.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Тој не сакаше никогаш да го обвинува својот народ, колку што сакаше да го разбере.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
ГАЛИЛЕО ГАЛИЛЕЈ ПРЕД ИНКВИЗИЦИСКИОТ СУД
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Ајде да направиме нешто што не направил ниеден идеалист: да ги побараме нестварностите кои би ја потврдиле таа природа.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Конверзијата во себе е за нив конверзија на другиот. Margina #32-33 [1996] | okno.mk 85
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Ќе ги најдеме, ми се чини, во Кантовите антиномии и во Зеноновата дијалектика”.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Но јас се обидувам да го разберам неговото разбирање на литературата како “синтаксички факт” (“Ла литература ес фундаменталменте ун хецхо синтацтицо”), и неговото често наведувано уверение дека “нестварноста е состојба на уметноста” во врска со неговото признавање дека е несреќен.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Другите, што ќе согледаат дека тоа “човечки” не е можно, имаат добра причина своето враќање кон корените да не го разберат како враќање кон изворното единство, туку како откривање на другиот во себе.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Исто така се обидувам да го разберам неговото непопустливо одбивање да се соочи со стварноста.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Во еден ран есеј од 1939-та, Борхес веќе го оцртал правецот по кој неговата проза конечно ќе тргне: „Да го признаеме“, вели тој, „она што го признаваат сите идеалисти: халуцинаторната природа на светот.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Па, уште велат дека според начинот на карањето се познаваат луѓето што се сакаат, но јас тоа не можам да го разберам.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
- Што е? – прашуваа Французите по француски. Што е? Братучедите го разбраа прашањето, но беа толку занемени што не можеа да се сетат на ниеден мајчин збор.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Од записникот не може да се види што изјавил Брзакот, дали „барањето“ го разбрал и дали се согласува со одлуката на Дисциплинската комисија расправата сепак да се одржи.
„Продавница за љубопитните“
од Мето Јовановски
(2003)
Иако Едо се напинаше, ништо не можеше да чуе, се чувствуваше како да гледа нем филм од кој ќе може да го разбере само она што евентуално ќе му го соопшти подвижната слика што изгледаше толку многу успорена.
„Продавница за љубопитните“
од Мето Јовановски
(2003)
Пела му враќа чиниш навистина го разбрала неговото прашање Не, навистина никој не дојде со кученце или друго милениче, мајките ги држеа за рачињата како што мене ме држеа мајка Пелагија и баба Перса.
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
Тој умееше да го разбере и тоа што јас не умеев да го искажам со ниту еден збор, мајчин - немајчин, сеедно.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)