Во право си, пријателе Камилски, Книгата на патувањата на Челебија ни го враќа од митската меморија на Скопје изгубениот XVII век, ни ја опишува истава чаршија низ која чекориме, маалата кои опстанале во остатоци, тврдината Кале, Безистенот, Камениот мост, џамиите, амамите, приспособени на денешни потреби...
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Планините раснат, се напрегаат да ги кренат острите грби, сакаат да видат кој чекори над длабоката модрина на долот, чиј е страшниот извик нечовечен и нејасен, што станува во оваа стуштена и матносребреста наквечерина.
„Забранета одаја“
од Славко Јаневски
(1988)
И тоа што денес не постои од тоа време, опстанало само во старите зборови, во заемките од туѓо потекло, кои луѓето со текот на времињата, немирите, војните, селидбите, новите идеологии ги преместувале од јазик во јазик или усилено ги чистеле од еден јазик, во потрага по совршената чистота, која никогаш не била достигната...
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Се израмни со Глигора кој чекореше бавно.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Таа навистина личеше на фреска која чекори, лика слезена од ѕидот, од малтерот.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
Од двете страни забележуваш вода. Брзо тече, се бранува под мостот по кој чекориш.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Ги креваш ролетните, а на улица нема ништо, освен есенска сончевина врз ретки подзаспани луѓе кои чекорат мирно.
„Ниска латентна револуција“
од Фросина Наумовска
(2010)