Ако прашањето за народноста на Македонците има првостепено значење за Бугарите, Србите и Грците и секоја од овие народности го третира по свое, тогаш зошто и ние тоа прашање да не го земеме во свои раце и да го разгледаме сестрано – и од бугарско, и од српско и од грчко гледиште, и критикувајќи ги сите нив да не си изработиме македонско гледиште за нашата народност, а се задоволуваме, според местото каде што сме се учеле, или со српското, или со бугарското или со грчкото гледиште?
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Повеќе од 5.000 души Македонци има на државна служба само во Софија.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Штом е така и штом образувањето на народноста е политичко-механички процес, тогаш се имаат сите нужни услови за одделување на Македонија во самостојна етнографска област: Македонците имаат општа татковина, последнава постепено со реформи се одделува во самостојна политичка целина, во неа има „неколку колца од јужнословенскиот јазичен синџир”, тие колца многу лесно се обединуваат со општото признавање на средното од нив за општо орудие во искажувањето на литературната реч за сите интелигентни луѓе во Македонија и за во книгите и во училиштата.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
„Србомани“ Македонци имаше само за надворешниот свет и за другите пропаганди во Македонија.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Но ако при националното разбудување на Македонците имавме друг вид на политичката карта на Балканскиот Полуостров, тогаш Македонците ќе работеа сосема поинаку.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Впрочем уште од најстари времиња, низ многулетијата, меѓу македонците има многу познати филозофи. * * * Набљудувачкото око на македонците ги знаеше причините поради кои: веке одамна беше зрело и презреано решавањето на македонското прашање за влез во Европската унија каде географски припаѓаме.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Македонија е зипка на писменоста! Значи македонците имаат историја!
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Во Вавилон ја реорганизирал империјата. Персијците и Македонците имале исти права.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Македонциве имаат утабано стаза по која мора да се помине за да после некоја година се допре благодетното и бериќетно небо...
„Тибам штркот“
од Зоран Спасов Sоф
(2008)
Некој пак поинаку, но со иста содржина: „Малку македончиња имаме, дури Германија требаше да одиш за мажење“ или „те излага, и дете ти направи како што кажуваш, па ти ги удри клоците.
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Македонците имаа силно чувство за својата национална посебност.
„На пат со времето“
од Петре Наковски
(2010)