„Нив ќе ги сретнеш само во приказните, но и во приказните речиси по правило на крајот остануваат изиграни.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Иако со мака се пробиваа низ снегот, иако денот беше мачен за погреб, не сакаа да го остават Богдана подолго време незакопан; а смртта негова им даде можност, како што беше обичај, да се соберат сите од селото (зашто одамна немаше погреб) да се видат, да поразговараат за работи што обично на погреб се разговараат, да попеат по некоја тажаленка и за умрениот и за своите мили што им умреле, да се ослободат малку од секојдневните работи и грижи, да си подречат нешто крај ковчегот од мртовецот: за минливоста и ништожноста на животот, за јалан дуња, за лакомијата што останала меѓу луѓето, да се мачат да двојат од уста за да создадат нешто, а од сето тоа на крајот останува само два метра земја и црви; да го испретурат животот на умрениот, неговите маки и радости, желби остварени и неостварени, добрините и лошините негови, среќите и несреќите што ги имал, и сè друго што му врвело преку главата; да поткаснат задушница, да запалат свеќа и на гробовите од своите умрени, да им ги избришат сликите на крстовите и да им ги бацат, да си ја освежат болката.
„Животраг“
од Јован Стрезовски
(1995)
На крај останува една голема набраздена темнокафеава семка што наликува на мозок.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Трпеа зандани, атентати, војни, но до крајот останаа граѓани...
„Слово за змијата“
од Александар Прокопиев
(1992)
И кој да ги убеди дека луѓето што се делат едни против други на крајот остануваат и без гаќи и без татковина?
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)
На крајот остана само онаа страница на која беше напишана само нивната љубов, со нови, чисти страници на кои требаше да се пишува иднината.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Кој да им одговори на туристите во Галилеја?
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)