Вака жителите на Потковицата, на подбишега, им објаснуваа на учителите и на чиновниците на завојувачите кога тиа нив и нивните деца со сила ги тераа пампурите да ги викаат пеќи, и продолжуваа а си се греат - на пампури.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Училиштето и општината ги затворија, односно ги преселија во Тополчани и таму, на местото на поранишните, тукашни, довлечаа свои, српски учители и општинари.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Едни селани со нивните учители и попови ја признаваат Патријаршијата и се под покровителството на српски или грчки конзули, а други го признаваат бугарскиот егзарх и ги слушаат бугарските трговски агенти.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Ако религиозните и националните пропаганди не посакаат да го воведат нашиот јазик во своите училишта, се разбира дека само таму каде што живеат Словени, и ако им забрануваат на своите учители и попови да другаруваат со македонската интелигенција и општество од другите пропаганди, тогаш македонската интелигенција и народот, без разлика на пропагандите, треба да изнајдат пат со којшто ќе може да се казни таа пропаганда.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Прислужникот несмасно туриваше ракија во чашата за што учителот и кметот го погледнаа луто, му го зедоа бардачето и почнаа тие да туриваат и да служат.
„Злодобро“
од Јован Стрезовски
(1990)
Комисијата влезе во училиштето заедно со учителот и кметот кој од вратата им викна на луѓето да не влегуваат во училиштето, да си одат, да ги остават на мира да разговараат со Комисијата.
„Злодобро“
од Јован Стрезовски
(1990)
Отпрвин ги свиткува веѓите па подозриво се вгледува во мекото од очите на учителот и започнува да се насмевнува.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Таја таму има учено и соработувано со некои од нејзините учители и колеги.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
— Должен сум, вели, да ви ја соопштам тажната вест дека почина генералниот секретар на Комунистичката партија на Советскиот Сојуз, таткото на народот и нашиот голем учител и водач, генералисимус Јосиф Висарионович Сталин.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Без разлика, почнувајќи од нас домците до персоналците и управа сосе учителите и воспитувачите.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Тука живее учителот и жена му тетка Анѓа.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
И затоа сега прислужникот помеко постапува. Слушаме: - Лангач, слези, душо. Им пречиш на учителот и на децата.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Учителот и Сндре стрчнаа кон џипот. Го извлекоа Секула изврзан во рацете.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Учителот и Сандре повторно нѐ прашуваат: - А кај трлава?
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
- Хм, - пак дувна учителот и даде знак за тргнување.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Нѐ прашуваа каде се кријат учителот и Мила. Нѐ тераа да одиме до местата каде што ја пасевме Мила со нашите кози.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Тогаш учителот и учителката ми рекоа: Милице, па ти си заслужила, убаво учиш и убаво пееш, а гледаш како си ослабнала и си дошла недооздравена.
„Три жени во три слики“
од Ленче Милошевска
(2000)
Сакам да си играм со нив и да се борам со нив и да ги плукам и да ги тегнам девојчињата за прцлињата и да се ракувам со учителот и скришум да си ги бришам рацете од капутите во гардеробата и сакам да пораснам и да патувам и да се ракувам со сите луѓе од сиот свет и да се оженам и да имам многу деца и да одам во библиотеки и да земам книги и — сето тоа би го правел”, рече момчето гледајќи во септемвриското утро.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)