„Во Холандија поголем број луѓе сакаат да земаат МDМА, чиешто дејство трае два пати подолго и е со повеќе степени.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Но тоа варира од место во место: на пример, во Германија не сакаат МDМА бидејќи те изнемоштува, вниманието попушта.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Ако поинаку не е договорено или во местото на предавањето на предметот вообичаено, закупнината се плаќа полугодишно кога предметот е даден под закуп за една или повеќе години, а ако е даден за покусо време, тогаш по истекот на тоа време (чл. 586, ЗОО).
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Закупецот е должен да ја плаќа закупнината во роковите определени со договорот или со закон, а во недостиг на договор и закон, како што е вообичаено во местото каде што предметот му е предаден на закупецот.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Од време навреме скокаа во место цепејки го небото со вресок својствен само на нив, болно плачеа коњски, а пискотот нивни се прочу низ коријата, одекнуваше од околните ридови и повторно се гушеше некаде длабоко во нивните коњски срца.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Се брзам! – наоружан до заби, тупкаше со малите ножиња во место, како да подскокнува, и така одеднаш лесен во одот, одлета кон вратата...
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Таа убава, преубава, млада, гувееше стоејќи во место, без да смее збор да каже.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Сакам да се обидам, барем на дел од тие зборови, овде во Маказар, во местото кое, реков, треба да е брана против оттуѓувањето, доказ за трајните вередности на наследството, да им ја вратам одново таа важност.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Се сеќавам дека деновите пред да замине за Маказар, со работата бев стасала до проблемот на сакрализација и десакрализација на политичките водачи, тоа добро го паметам оти долго потоа тапкав во место, целосно бев дезорганизирана, како и секогаш кога го испраќав на пат.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Ме погледа со мртов поглед. „Алегра”, рече, „никогаш нема да влезе во нашата синагога”. „Оди, сега”, му велам, „побарај ја жената и ќерката”. „Имаш ли вести за Јехуда? ” - ме праша.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
И додека по крајот на бомбардирањето луѓето трчаа како муви без глава на сите страни, не знаејќи што да преземат, таткото на Алегра стоеше како закопан в место и гледаше во синагогата од која остана куп урнатини и се креваше облак од прав што го препокриваше човекот.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
Имаме стотици регрути во места како Охрид, Крушево и Тетово.
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“
од Тодор Чепреганов
(2001)
Отиде сам во место каде не бил со неа и каде не го познаваа.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
- Што си рече понатаму? - го поттикнуваше таа дијалогот, макар што повеќе уживаше во тоа што тој тапка во место одошто во вкусот на вињакот чија чашка само ја лишкаше.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
И продолжи да гледа во местото каде што беше змијата.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Мислиш дека ако ја напуштиш работата и отидеш на друго место, ќе ти биде поинаку, но каде и да отидеш, проблемот не е во местото, сакаш да отидеш на некое друго место, и кога ќе отидеш таму, ќе сфатиш дека работата не е во местото.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Сакајќи да го направат поголемо значењето на словенскиот јазик во Македонија, Словените ќе бараат од окупациониот одред да се признае за официјален во местата со Словени Муслимани – словенскиот јазик: а самите Словени Муслимани, по религиозни причини, можат да го бараат турскиот јазик.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Сѐ уште тапкаше во место кога повторно до нејзините уши допре уште еден, но со друга боја плачлив глас.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Некако, во последниве години, ова како да ми тапка во место.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Вкопана во место без можност да направи било што, само гледаше како се приближува тој.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
И покрај честите измени на комисиите, работата околу нивниот проблем талкаше во место.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Кога Рада стана ценета учителка во местото, чувството на пониска вредност кај Ѓорѓе стануваше сѐ поизразено.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Е, сега настапува проверувачот, полн со сомнеж, па, притискајќи нѐ нас на задната врата, почнува истрагата, човече, едниот ја брка бабата, другиот го држи дедото, автобусот стои во место, вратите заклучени.
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
Доколку имаат намера сериозно да се позанимаваат со проблемот на наркоманијата, Соединетите Држави треба да ја надминат расправата за легализација која во прилична мера тапка во место, и да формулираат една уверлива, политички реална борба против наркоманијата, во која правосудниот систем би бил подобро насочен, иако неговата улога би била намалена. 75
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Тие исто така одобруваат и цела низа мерки насочени кон потполно вклучување на граѓаните во еден попродуктивен заеднички живот.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Сите тие изгубени страдалници, кутри скитачи, патуваат во места низ времиња тешки.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
На чело на овој најголем православен (румелиски, односно ромејски) милет бил патријархот, односно милет-башата, кој живеел во Цариград, во местото Фенер.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Камилски замина замислен, првпат откако се врати од Голи Оток, сега зајакнат и орен за работа, но подјадуван од малите порази што ги доживуваше со луѓето во местата каде што работеше, никогаш со разбирање за неговата трагична судбина и минато на затвореник на Голи Оток, макар невино осуден, потоа и рехабилитиран.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Семејството и искреното пријателство со Татко остануваа последните пристаништа на неговата надеж.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Не ти е грижа дали тоа е заради забавеното темпо на живеење или, едноставно, заради петочната забавна исцрпеност, во места слични на соседното диско.
„Ниска латентна револуција“
од Фросина Наумовска
(2010)
Тргна кон него, а потоа се стаписа во место.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Винстон застана во место, и се сврте. Тоа беше О'Брајан.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Винстон застана во место. Девојката застана на коленици.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Во сите корисни вештини светот или стои во место, или назадува.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
„Зошто крилјата ти се спуштени и испрашени, фрлени на подот?
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
„Лет во место…?!“ се обиде да ми влезе во зборот.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
„Не, светол бегу“. „Светот оди напред, а ние тапкаме во место.
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
4. СЕ ДРЖИ КАКО СЛЕПИОТ ЗА СТАПОТ - така и за бирократот се говори често, но пак му се уважува жилавиот напор за авансирање и за нестоење во место...
„Куршуми низ времето“
од Љупчо Стојменски
(1976)
Долненчани од населбата до Б. ми кажуваа дека кога се вратил, со парите од Америка во Долнец купил онолку земја и шума наоколу, колку што имале сите други заедно во местото.
„Братот“
од Димитар Башевски
(2007)
„Соединети Американски Држави. Милиони мравки што живеат...“, по што следуваше продолжение на втората страница: „...во раскошни згради преполни со изобилство - и во места каде што такво нешто нема“.
„Бед инглиш“
од Дарко Митревски
(2008)
Татко, потем, се врати кон својата фотелја и тивко ѝ рече на Мајка: – Минаа многу години, а ние никаде не заминавме, како да сме во еден лет во место!
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Долго траеше ова Татково патување со Балкан - експресот, во место.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Не знаеше како да се движи на таква музика и како скаменет стоеше во место.
„Азбука и залутани записи“
од Иван Шопов
(2010)
Иако пропустливоста на меѓународната граница можеби е зголемена, таа сѐ уште е детерминирана од класата, националноста и другите општествени „скриптови“.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Сепак, природните пречки никогаш не можат да бидат конечни граници, зашто тие истовремено секогаш служат и како инспирација да се надмине тој страв и тие да се преминат, да се освојат нив, да се населат.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Како што демонстрира Саскија Сасен во својата контрагеографија на глобализацијата63, доминантниот Mark. B. Salter (Cullompton: Willan, 2005), 51. 63 Saskia Sassen, “The global city: strategic site/new frontier,” Globalization, no. 503 (2001), http://www.india-seminar. com/2001/503/503%20saskia%20sassen.htm (accessed No- vember 8, 2006). 47 дискурс на глобализациските трендови за нагласување на хипермобилноста, глобалните комуникации, неутрализацијата на просторот и оддалеченоста, ризикува да се заборави дека многу од ресурсите неопходни за активностите на глобалната економија не се хипермобилни, туку се всушност длабоко вкоренети во некое место, особено во места како што се глобалните градови и слободните трговски зони.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Зградите што тој одбира да ги нападне со неговите големи слајд и видео проекции (што тој го нарекува ’интерогативен дизајн’) се обично оние кои доминираат во урбаниот пејзаж, оние кои го контролираат и регулираат протокот на секојдневниот живот.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
И секогаш има номади кои талкаат низ просторот меѓу границите, претворајќи ги во места за средба, места на трговија, меѓузони.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Соочувајќи ги минувачите со овие импозантни слики, понекогаш во комбинација со звук и говор, Водичко има за цел да изврши симболички напад врз идеолошката функција на овие објекти како еманации на моќта, со цел градскиот пејзаж да се претвори во место на јавен дискурс и дејствување.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Јас бев крива што мостот беше малку расипан.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
- Чекај малку! - врескаше Бистра, а сестра ѝ потскокнуваше во место или се испречуваше пред лулашката, но кога ќе видеше како Бистра со голема брзина се враќа накај неа, ќе се тргнеше.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Кога се една до друга тапкаат во место. Кога се раширени – е тогаш се во тесно.
„Три напред три назад“
од Јовица Ивановски
(2004)
КАЈМАКАМОТ: Зошто не приредиш претстава во местово? Во местово... претстава. АНГЕЛЕ: За кого? КАЈМАКАМОТ: За нас.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Ние претставништвото не го проширивме. Шест месеци стоевме во место, а имавме конкретни директиви. Потребни се 400 нови квадрати.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
(Го турнува. Нове стои цврсто во местото.) Ако изгубам, јас тебе златникот, ако изгубиш, ќе те гризнам за уво. Може?
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Во атомите на генот, кои ме поврзуваа со Татко, чувствував како во нова димензија на времето се надоврзувам во скадарскиот пекол на некогашното рајско патување на Татко во Цариград и како во сон трчам во место, запирам на последната етапа од враќањето од егзил во родната земја.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Како да продолжив да одам во место. Ме обземаа нови бранови страв длабоко во душата!
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Затоа, со желба да го избришам од мислите на вашите еминенции и на секој верен христијанин ова моќно сомневање што беше со право изречено кон мене, со искрено срце и со вистинска вера ги отповикувам и ги негирам споменатите заблуди и кривоверства и воопшто сите заблуди и кривоверства и дејства спротивни на светата Црква; се заколнувам дека нема во иднина никогаш да речам или да тврдам усно или писмено нешто што би можело да фрли врз мене слично сомневање, и доколку ми се случи да сретнам кривоверец или некојшто се смета за таков, ќе ја известам светата инквизиција, инквизиторот или прелатот во местото каде што живеам.”
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Процесот на Галилеј, Рим, 1633, документи што ги собрал Giorgio de Santillana Margina #32-33 [1996] | okno.mk 87
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
ДОМИНАНТЕН КУЛТ
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)