Таа со својата парадоксална порака, случајна или промислена, ја изразуваше сета драма на постоењето на Атеистичкиот музеј.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
И сега, кога ги следам пред овие идеолошки водичи на Атеистичкиот музеј во Скадар, тие сѐ повеќе ми личат на видените дервиши во детството, сега како вистински црвени идеолошки дервиши на новата вера кои по наредба или според болно соживување се предаваат на реторички оргии сакајќи во нивниот транс да го искоренат стариот бог од луѓето и да ги натераат да го прифатат новиот.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Колку што повеќе настојуваше да го оправда постоењето на Атеистичкиот музеј, тој сѐ повеќе ми наликуваше на своевиден концентрационен логор на душите...
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
(Еве ме... Најпосле сум пред прагот на Атеистичкиот музеј во Скадар...).
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Поворки од овие луѓе минуваа планирано и организирано крај експонатите и кустосите на Атеистичкиот музеј.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Било предвидено, разбрав подоцна, доколку работите се одвивале според саканиот тек, и самиот А.А. да дојде на банкет – вечерата како консултант на атеистичката драма.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Додека чекорев низ темните коридори на Атеистичкиот музеј, како во вистинско подземје на потиснатиот дух на народот, ми се наложуваше во различни изблици прашањето – за толерантноста на Албанците низ троверјето кое овде во Атеистичкиот музеј беше на нишан.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Авторот на книгата, при престојот во родната земја, ќе го соочат со пеколното демолирање на верските објекти, ликвидирањето на свештениците и на крајот со показот на Атеистичкиот музеј, последен од таков вид во светот (изграден во 1973 година по угледот на советските атеистички музеи од времето на Ленин и Сталин).
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Завршува програмираниот рецитал на водичите - конзерватори на Атеистичкиот музеј, претставувањето на сите сектори.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Требаше да се следи уште православниот чин на атеистичката гротеска во музејот.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Новото споменување на Атеистичкиот музеј и на Сталин како да ја долеваше чашата, не можев да не дополнам: - Отидовте, другар А. А. многу подалеку во отворањето на атеистичките музеи отколку во нивната матична земја Русија.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Да, ова е сигурно крајот на посетата на Атеистичкиот музеј. На сите ни олеснува.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Но и без тоа тој бил повикан во последен момент од Водачот да реферира за иднината на Атеистичкиот музеј.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Директорот на Атеистичкиот музеј, А.А., во чија строга надлежност се прашањата на душата, трансцеденцијата, има и свој „оригинален“ придонес и во „ресчистувањето на овие теоретски прашања“ за кои сталинската идеологија наводно има што да каже.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Еве, пред вратите на Атеистичкиот музеј во родната земја!
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Трагиката на родната земја, под сталинизмот и внатрешниот ѕид од седумстотини илјади бункери, ја видов и ја пренесов низ глобалната метафора на Атеистичкиот музеј (во книгата со истоимениот наслов) во Скадар, изграден со цел во првата и последна атеистичка држава во светот, идеологијата да го преземе местото на трите религии (исламот и христијанството, со православјето и католицизмот).
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)