Животниот простор, кој и онака беше тесен, стана уште потесен.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
И двата звука го славеа името господово, сплотувајќи ги луѓето кои судбински беа врзани да го делат овој животен простор.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Во ноември 1937 на состанокот на највисокиот политички и воен врв на Германија Хитлер ги изложил плановите дека “обезбедувањето на дополнителен животен простор” може да се оствари само со употреба на сила.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
На 13 март 1938 Германија извршила аншлус на Австрија; на 29 септември 1938 била одржана конференцијата во Минхен меѓу Хитлер, Чемберлен, Мусолини и Даладје по кој судетската област и била отстапена на Германија (1-10 октомври 1938).
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Но секое сакаше да му одземе од животниот простор на другото.
„Маслинови гранчиња“
од Глигор Поповски
(1999)
Она што е битно е поголемиот пакет – фактот дека хетеросексуалноста си останува општествена и културна норма, дека хетеросексуалноста си ја задржува моќта на хетеронормативноста.464
Хетеронормативноста е систем од норми поврзани со одреден облик на живеење, облик на живеење што опфаќа низа меѓусебно поврзани елементи, од кои сите се слеани во единствен стил на општествено постоење.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Тој систем на норми не го опишува толку начинот на кој луѓето живеат или треба да живеат колку што определува еден хоризонт на очекувања за човековиот живот, склоп идеали кон кои се стремат луѓето и според кои ја мерат вредноста на сопствените и на туѓите животи.
Според тие норми, достоинството и вредноста на човековиот живот се изразуваат во особен облик на интимно постоење во пар.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Интимноста, љубовта, пријателството, солидарноста, сексот, репродукцијата, одгледувањето деца, поколениското наследување, грижата, меѓусебната поддршка, заедничкиот животен простор, заедничките финансии, сопственоста на имотот и приватниот живот одат заедно и не треба да се делат на различни врски или поинаку да се раситнуваат.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Таквото постоење, за да се создаде, изискува стабилен домаќински живот што неразделно се дели со едно друго лице од горе-долу истата возраст, но од различен род и различен пол (оној со кој лицето се родило, кој не подлежи на промени), во ексклузивна, дијадична, љубовна, некомерцијална поставеност што се води во заеднички домашен животен простор, воспоставен и зацврснат со сопственоста на имотот и другите облици на богатство што може да се пренесуваат на идни поколенија.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Сите тие треба да се одвиваат под истиот покрив.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Тие комбинираат и претставуваат единствен, уникатно вреден и горе-долу задолжителен општествен облик.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Но за опстанокот на геј-културата, она што е битно не е нормативноста на хетеросексуалноста како сексуална практика.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Границите го исцртуваат животниот простор: тие го дефинираат познатото, средениот свет – космос, надвор од кој се наоѓа непознатото, хаосот.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Но секое сакаше да му одземе од животниот простор на другото.
„Билјана“
од Глигор Поповски
(1972)