Согледувајќи го македонското општество и внатрешните односи во него, то ест односот на поединецот кон државата дојдов до една класификација на неколку типови (карактери) личности кои егзистираат у оваа наша банана република.
„Двоглед“
од Горан Јанкуловски
(2011)
Македонската концепција за државно и национално репрезентативна main-stream култура, било таа да е државно- демократска или национално- либерална, со таа аисториска замена на политичкото со културното, или поточно: замената на реалното со имагинарното го чува македонскиот национален корпус од вистинската внатрешна политичка диференцијација и на подолг рок ги оневозможува шансите за Brad Holland демократизација и модернизација на македонското општество.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Ослободителната идеја ги опфатила речиси сите средини од македонското општество.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Така значи, делото на Старова, не ни овозможува да откриеме само една капитална епизода од историјата на современото македонско општество, туку тоа ни го открива исто така клучот кој ќе ни помогне подобро да ги дешифрираме реакциите на овие соседи на југоисточна Европа, кои ни се истовремено толку блиски, но и толку мистериозни.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)