Се бореше да ја поддржи глобалната програма на сметката на своите чеда.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Одамна заковани за планината, немоќни да слегуваат во долината, старите ја примија Мила како свое чедо.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Мајка ми го благословуваше социјализмот што отвори невидени можности за да ги упати своите чеда кон полезни училишта, а татко ми трагаше загрижено по неговите граници.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Некогаш, пред дваесет години, тој ги одбиваше стројниците барајќи му на своето чедо што подобра прилика, а кога стројниците престанаа да идат, нему му беше јасно дека е задоволен, дека среќата го зачувала да не ја омажи ќерка си, да си остане таа со него, да не биде тој за неа втор, и спореден, поткошнат
па макар и во своја куќа, без право да ја повела.
„Послание“
од Блаже Конески
(2008)
На тој Шаќиров гест и Толе се разнежи, го прегрна цврсто и го избакна како свое чедо.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Некои мајки чии синови беа пребиени и на животи се печеа, изгубија свест и се растрчаа да им помогнат на своите чеда, но се натакнуваа на голите штикови и се враќаа со раскрвавени раце, нозе и гради.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Самиот мудур ја извади острата своја кама и му ги насече жилите и на поп Димитрија, кој одамна беше изгубил свест.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Тој ден и Шаќир, и Толе не можеа да се изнаприкажуваат и изнапеат.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Некои родители свесно го гушат ликовниот порив кај своите чеда плашејќи се од несигурната иднина на уметничката професија.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
- Откога ќе се ожени и оплоди, покрај принципи, концепти и авторитети, доаѓа многу цврстата рамка, родителството, врзувајќи го за своето чедо, го оградува јаремот – родител, речиси до крајот на животот – зборуваше старецот. – Таквиот човек, окован во стеги, не е свој.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
Немаа крилја, но имаа силни раце и цврсти рамена за да пренесуваат ранети и да носат на врв рид сандаци со муниција и долги букови трупци за градење бункери и силни дланки за држење лопати и казми за да копаат ровови и од таму, од врвовите, гледајќи во далнината им се чинеше дека ќе ги здогледаат своите чеда.
„На пат со времето“
од Петре Наковски
(2010)
Додека ги гушкаше своите чеда имаше сила само за уште еден шепот.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
В. Малески-Тале Лулела е мајка прво - свое чедо, тихо го лулела, солзи си ронела, таги си тажила, песна мy пејала: „Ти не знаеш, сине, прво мое чедо, на нива родено, три дни недоено - во Македонија нема слободија, младежта гнилее во темни зандани.
„Од борбата“
од Блаже Конески
(1950)
Климент Камилски ги гледаше занесно и гордо своите книги, им се радуваше како на свои чеда кои беа во длабок сон преку ѕидот исполнет со книги, и тој, како Татко, настојувајќи пораките од собираните книги да влијаат на среќната иднина на неговите деца на Балканот.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Тогаш Мајка, чекајќи го Татко, уште еднаш се најде со своите чеда пред затворената врата на судбината, откако ја минавме среќно границата испишана под водата на езерото и според сказните во кои ние децата верувавме дека била чувана од триглав змеј, кој се будел на секое минување на границата и ги повлекувал барките на дното, веруваше и сега, како и тогаш, кога ги искажа сите молитви од дното на душата, дека Бог и овој пат е на страна на мајките кои тој ги испратил за да си ги спасуваат своите чеда.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Го примија Татко како свое чедо, му предложија да учи за кадискиот занает во Измир, но Татковите соништа го водеа кон Цариград.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Тоа можеби и беше една од причините, во наследените таткови книги, чие значење го проширував во потрагата по историјата на постоењето во неговиот живот, го имав чувството дека не сум сам, дека сум силно со него, со неговото присуство, со длабокото размислување, со неговата жива присутност, неостварените илузии во големата потрага на патот на спасот на Балканот за своите чеда.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Некогаш ја држеа на нозе грижите за своите чеда. Сега тие израснаа, секој појде по својот пат.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Во една прилика, на мојата сопруга Гзиме, со тон на доверлива добрина рече, да ја чува секогаш жива нејзината насмевка.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Ослабуваше со години нејзината поврзаност со сите нејзини синови и со ќерката.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Како да знаеше за нашата, интимна трагедија, најголемата загуба која може да ја има човек во животот, да го изгуби своето чедо.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Божји чеда изместени од престолот, со заедничка среќа и со заедничка несреќа, каква што господ им наменил на сите свои чеда на земјава, без тие да си стават во акалот не дека ако едниот е несреќен другиот ќе е среќен, туку дека божјата рака тешко ги разделува нештата, зашто грстот ѝ е широк, па фрла наеднаш од сѐ добро и од сѐ лошо, на сите страни.
(Бела пауза)
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
Три години болен лежев, мајко, ме гледаа како свое чедо... ама не додржав - сум тргнал по светлината на мојата единствена Ѕвезда...
„Молика пелистерска“
од Бистрица Миркуловска
(2014)
На Доста и се стори дека ангел од небото слезе и ѝ падна на градите, та се милува со него преку своето чедо.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
И кога ѝ беше мачно во животот, во меандрите на осамата на староста, таа, да ја оставиме во нејзиното „гнезденце“ („furiqkёn“), во која извираше светлината на нејзината душа, која не поднесуваше никаква друга сенка, па дури и од своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Со овие книги, Мајка си ја збогатуваше и својата стратегија која ѝ била доверена од Бога дарејќи ѝ го животот за да си ги спасува своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Нејзината љубов, нејзината грижа кон секое од нејзината чеда, се одложуваше, односно се одолговлекуваше, во зависност од нејзината природна процена, колку му беше потребна на секое од своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Но постои, сигурно постои еден период во животот кога мајката се ослободува од инстинктивната приврзаност кон своето чедо, кога е, конечно, пресечена и менталната врвца.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Клементина ќе ја засака Ервехе како свое чедо и, згора на тоа, како сираче.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Вујната Клементина ќе излезе речиси преобратена, но и убедена дека го пронашла вистинското училиште за својата внука, која си ја сметаше за свое чедо, небаре изгубено во балканското стадо, сакајќи да го врати еднаш засекогаш.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Ако има Бог, тој постои само во мајката која живее само за спасот на своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Понекогаш, Мајка ја откривав и како осамен фрагмент во бескрајот на постоењето, водена од привлечната сила, од уверувањето дека била Божја посланичка со мисијата во текот на животот, да ги спасува своите чеда од Балканот.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Мајка го повторуваше несвесно нејзиниот постојан рефрен дека Бог ја испратил во животот за да си ги спасува своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
И во времето кога се ближеа залезите на нивните животи и кога бевме далеку од нивната семејна орбита, со наши семејства, тие веруваа дека сѐ уште не престанала нивната мисија, нивната родителска грижа, посебно на Мајка која, и натаму, веруваше дека Бог ја одржува во живот токму за да си ги спасува своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Така, за неа, бекташката одредба според која Бог е таму каде што повикува добрината, прерасна во верување дека Севишниот ѝ го дарил животот за да ги спасува своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Се созедов, сигурна оти овој пат Бог не беше далеку од мене, па му реков: „Боже, ти ја создаде мојата мајка да ме роди за да ги спасам своите чеда!”
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Таа, во Ервехе, го откри своето чедо, а таа, во Клементина, својата мајка.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Самиот Бог, му велеше таа на Татко, сторил нејзе да ѝ оживее грчкиот, кога требаше да ги спасува своите чеда за време на грчко-италијанската војна.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
И ова провлекување низ војските постојано ќе ја следи во животот, откако ќе го оформи своето семејство, ќе ги изроди своите чеда, и тие со неизвесна судбина на Балканот, како нејзината некогаш.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
На мигови, во тажаленката, му се обраќаше на Севишниот, да ѝ каже каде згрешила што повеќе не може да ги спасува своите чеда, а самата продолжува да живее.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Мајка мораше да ги следи промените на Татковото здравје, но и да ја води големата битка околу воспитувањето на своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Нејзиниот долг живот мина во постојано жртвување спасувајќи ги своите чеда во неизвесната балканска судбина.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
И, се чини, ова блиско соочување со бранот на војната, уште пред да го оформи своето семејство, беше првото нејзино предвоено крштавање кое сигурно, засекогаш, ќе ја обележи во животот, особено во верувањето дека е родена за да си ги спаси своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Да, таа ѝ се спротивставуваше на балканската историја, носена од некакво инстинктивно чувство за одржувањето на животот на семејството, на своите чеда во прв ред, а Татко се обидуваше да ја разбере, да ја толкува балканската историја, да ја спитомува.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Му префрлуваше на починатиот Татко, со тивок, речиси нечуен глас во тажачките, што и тој не ја зел со себе, за да не го живее остатокот од животот без своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Особено кога си соочен со опасноста да ги загубиш своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Мајкиното детство и раната младост беа врзани за две патувања, против чиј заборав таа постојано се бореше, што претставуваше и дел од смислата на нејзиниот живот, покрај судбинската предаденост на своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Беше правична, беше возвишена во одржувањето на рамнотежата кон семејствата на своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
И своето верување во Бога таа го поврзуваше со мисијата која ја имала од него – да биде жива само за да си ги спасува животите на своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Татко беше свесен дека Мајка, на некој начин, се жртвуваше, во бракот со него, кога влегуваше во патријархалниот лавиринт, имајќи си ја како утеха љубовта кон Татко, кон своето семејство, кон своите чеда.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
И гледајќи го каде што работи во бавчите, коњарницата и краварникот, се радуваше што го оздраве и се грижеше за него како за свое чедо.
„Злодобро“
од Јован Стрезовски
(1990)
Сакаше кутрата на своите чеда да им свие ново гнездо крај своите.
„Патот на јагулите“
од Луан Старова
(2000)
„А помеѓу растурените коски и засекогаш широко отворените очи на тие несреќници на ридот се наоѓаа и рацете, и немирните души и на моите најмили, оти смртта и не разгледува многу внимателно кој е кој и чија мајка плаче по своето чедо.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Христос говори, — тежко на тија кои чинат лошо пред свои чеда.
„Избор“
од Јоаким Крчовски
(1814)
Така рекл Христос: „Жена ако заборави свое чедо, а ја вас не ви заборавам, кои имат вера Божија и кои чисто живет.“
„Избор“
од Јоаким Крчовски
(1814)
Затова требуе да слушаме родители што учат на закон Божиј, а тија што не учат свои чеда книга и закон Божиј не се родители, ами губители и убијци на свои чеда.
„Избор“
од Јоаким Крчовски
(1814)
Да веруваме дека стигна до болницата. А таму лекарите ќе знаат што да прават... нашиот сосед, поп Васил, секогаш ни велеше дека Господ еднакво ги сака своите чеда.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
За Мајка остануваше битно дека го извршува верувањето во Бога дека ја испратил во живот да ги спасува своите чеда.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Зарем тој не ја создал Мајка за да ги спасува своите чеда?
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Си велев, родители, а што друго ќе направат ако не да го спасат животот на своето чедо какво и да е.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)