Интуицијата се задржува и во модернизмот каде што, како што покажа Чарлс Тејлор, една од движечките сили на новиот инструментализам е желбата да му се помогне на сиромашниот.11
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Тоа големо читателско искуство сега е видливо во неговото дело.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
Тоа е видливо во животот на Исус, чиј зенит беше неговото страдање на крстот.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Но сѐ што ќе помине од видливо во невидливо, засекогаш исчезнува и никој никогаш не ќе може да го најде, да го види, да го созерца.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Ова е изразено во Новиот завет “Благословени се понизните, бидејќи тие ќе ја наследат земјата” или “Благословени се сиромашните со дух, бидејќи нивно е царството небесно”, и “полесно е камилата да помине низ иглени уши отколку некој богат човек да влезе во царството Божје”10.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Ова стануваше посебно видливо во балканските јазици како граници, односно лавиринти.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)