Еден народ што си го загубил својот јазик личи на еден човек што си го загубил патот и не знае од каде иде и на каде оди и којшто не знае зошто оди ваму, а не онаму или таму.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Добро, оди си сама на тие твои фестивали, но зошто одиш без нас и кога не ти е службен пат?
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)
На тато му беше службено одењето во Бомбај, а ти мораше да тргнеш со него.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)
- А, што има на тој твој Пелистер, и зошто одиме? - го прашав дедо ми.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
- Но, дедо, ти не ми одговори на прашањето: зошто одиме токму сега на Пелистер, - се сетив.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
Јасно ли ти е зошто одиме во Батинци?!“ „Јасно - ама не сосем“ - промрморе Влатко. ***
„Тополите на крајот од дедовата ливада“
од Бистрица Миркуловска
(2001)
„Ќе ми раскажеш, Мирко, зошто одиме во Батинци?“
„Тополите на крајот од дедовата ливада“
од Бистрица Миркуловска
(2001)
Зошто одат толку луѓе да го видат?
„Билјана“
од Глигор Поповски
(1972)
Не знам зошто одев во куќата под калето кога постојано ме ежавеше страв брегот еден ден да не појде надолу и да се разурнат шарките на времињата кои поминуваа по неговата жолта страна ви кажувам не знам зошто одев кога и самата куќа имаше нешто застрашувачко во густата темница што се таеше меѓу диреците оти мојот братучед можев да го најдам и кај нас зад насипот каде што неговата маќеа пасеше бела коза по бавчите и молзеше по ока полока млеко за неговата ќеркичка оти жена му марија своето убаво женско време го поминуваше во лешочкиот санаториум а пак кај нанчо можам да ви речам дека ништо не ме влечеше оти во мене тлееше голема навреда од што ме напади првата зима што ја зимував во скопје а сега својата дрвена берберница од паркот спроти градската болница ја има преселено во ќошот лево веднаш крај самиот влез и ја има сросано на два ката долу за бричење а горе за спиење со жеништата што ги турка со глава по раскрцканото скалило направено од две штици ви кажувам не доаѓав ни за него ни за братучедот кој често клечеше или лежеше во аголот врз сламарникот меѓутоа јас често се уловував како драбам по насипот крај реката очекувајќи да ги здогледам детето со разбегана коса по главата момчето со долгиот врат како фрла камчиња во реката и старецот сиот завиен во козина таму каде што се гледа душата
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)