Бев нестрплив да ги прегледам хартиите, но сепак, заради повнимателно прелистување, се качив горе во собата и седнав на масата.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Најчесто се на крајот на возот, последниот или претпоследниот вагон, рече и седна на шанкот.
„Ласа“
од Наташа Димитриевска Кривошеев
(2011)
Пред да отвори, го слече палтото и седна на лединката.
„Послание“
од Блаже Конески
(2008)
Успеавме неколку да ставиме насреде и седнавме.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Се врати кај масата и седна. - Напишете еден лист: „Што прават луѓето кога паѓа дожд“ - рече и го зеде плетивото.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Мито го зеде книжулчето и длабоко воздивна, правејќи го тажно лицето како да е брат му на умирање.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
— Ќе појдите, чорбаџи Мито, по оваа работа кај колегата мој — италијанскиот конзул, — промрмори конзулот и седна на масата, та напиша два три збора на француски и му го подаде на Мита книжулчето.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
— Не викај толку и седни да не си а земиме бељата сите да не исколе Адем, — почна да го смирува стрико му Куле, — та ти шо не ќе стоиш да те продаваат, тоа друг есап е.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Го разгоре огнот и седна да се грее и да се суши.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Влезе во сопчето и седна на триножничето, ја зеде машата и почна да го разгрнува пепелот, барајќи некое жарче. Не најде.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
За интересирањето на уметниците за материите кои предизвикуваат психоделични промени на свеста можеби најголема заслуга има Олдос Хаксли, кој вели: “...едно сончево мајско утро проголтав четири десетини од грам мескалин растворен во вода и седнав да ги чекам резултатите”, потајно надевајќи се дека ќе успее да ги посети световите кои на Блејк, Сведенборг (Swedenborg) или на Јохан Себастијан Бах им беа дом.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Тогаш отиде до клупата и седна, а телото уште два пати благо ѝ се стресе и секое стресување, што ѝ минуваше низ телото ѝ ја одземаше вртоглавицата која сѐ уште беше во неа, и секое повторно смирување или сталожување одново ѝ враќаше дел од изгубената сила.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Се врати пак во спалната и седна на креветот. Му се јаде а нема што.
„Било едно дете“
од Глигор Поповски
(1959)
Утрово штом се разбудив и седнав во креветот, си реков: И ноќта е подолга кога си сам.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Се заниша но не се здодржа на нозе; замавта со раце и седна пред мене во правта.
„Улица“
од Славко Јаневски
(1951)
Како претоварена гемија однегде доплови дебела девојка во црвен фустан, ги развлече намачканите усни и седна до него.
„Улица“
од Славко Јаневски
(1951)
Јас ги бришев солзите и седнав.
„Друга мајка“
од Драгица Најческа
(1979)
Братучед му добро го познаваше местото – самоуверено влезе и седна на една празна маса во темно и зачадено сепаре во левиот агол.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Таа бела ноќ сега беше стасана и седната над сѐ наоколу.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Му го фрли сеното на подот, а после срони тука уште неколку корчиња леб и седна на креветот.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Кога беа готови, тие влегоа и седнаа еден до друг на широкиот дрвен кревет.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
На чардакот остануваат сами Максим, кој откако ги испрати тројцата до скалите се врати и седна на столот.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Откако пред тоа го врза коњот за стеблото и седна на меѓата, Дамче побрза да го услужи.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Имотските луѓе, кога пристигнуваат, сите наеднаш и на сите наеднаш им велат Добар ден а Максим вели уште и Седнете, луѓе.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Потоа одмавна со рака и седна крај оној со сипаничаво, меко лице.
„Кловнови и луѓе“
од Славко Јаневски
(1956)
Тој излезе од зад тезгето и седна зад слободна непокриена маса.
„Кловнови и луѓе“
од Славко Јаневски
(1956)
Се измивме со Лазора Ночески, фрливме вода зад нас и седнавме, ќе јадеме.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
И ги запреле колите, ги отспрегнале коњите и седнале да ме гледаат.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Го врати часовникот в џеб и седна на својот крцкав кревет, осамен и очаен како и во секоја ноќ, секогаш со исти сеќавања.
„Месечар“
од Славко Јаневски
(1959)
По пат накај дома, Томаица мина низ паркот кај офицерскиот дом и седна за кратко на скалите од една фонтана.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Додека си разговараа за нивните заеднички теми кои не беа малку, се појави Тодор, кој им се приближи и седна со нив.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Се врати назад во дневната соба и седна покрај една мала масичка што стоеше лево од телекранот.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Емплфорт не го забележа Винстон и седна на една друга маса.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Оди и седни од другата страна на креветот.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Но тогаш мајка му запали едно парче свеќа и седнаа на подот да играат.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Тој ги поздрави двајцата со весело „ здраво, здраво“ и седна на нивната маса, испуштајќи интензивна смрдеа на пот.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Не сакаше да се исправи; сепак се исправи и седна.
„Братот“
од Димитар Башевски
(2007)
Илко и дедот Петко си га собуја чевлите и опинците и седнаа на постелата да се одморат.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Дедот Ристе веќе си ја знае должноста: — Ами, ете виа побратимите си загубиле некое шилеже, та дојдоа да го бараат во Рожден, белки е заодено со некои нашинцки овци; токо, земи си столче и седни, вали а борината, и така невестата Менка треба да прошета по дома.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Илко и Трајко се прибраа до софрата. Митра донесе и ваганка со пиперкитуршија, бардак со вода и седна.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Па и бурмут го научија да трпа, та, ене го и тој дошол и седнал кај Петруша, којшто покрај бурмутот и цигарата и „чај“ му нарачал.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Петко ги собу опинците, ја симна торбата од рамото, стана, ја исправи ластегарката до ѕидот, ја обеси торбата на колот и седна скрснозе на постелата.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
— Пукна ѓаволот, — си рече Бисера и го фати под мишка, го заведе дома, му даде столче, го кладе ѓезвето за кафе и седнаа да се разговараат како родители и чедо по две три години.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Втасаа на една падинка. Далеку напред и назад поставија стража и седнаа да се починат.
„Волшебното самарче“
од Ванчо Николески
(1967)
- Добар ден, другарче! - го поздрави едниот и седна над дебелата бука.
„Волшебното самарче“
од Ванчо Николески
(1967)
Со ноже го распараа конецот од самарчето, го ставија внатре писмото, набрзина го сошија, и, како ништо да не било, се вратија назад и седнаа на буката.
„Волшебното самарче“
од Ванчо Николески
(1967)
- Тука ли си, Трајче? - праша Горјан. Тие му пристапија, се поздравија и седнаа до него.
„Волшебното самарче“
од Ванчо Николески
(1967)
Брзо втаса таму. Слезе од коњчето, го пушти да пасе и седна до изворчето.
„Волшебното самарче“
од Ванчо Николески
(1967)
Излегов и седнав покрај него.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Тогаш, свртувајќи го телото, како некој друг да го завртува наместо неа, зачекори кон столицата, застана, размислувајќи како да го стори тоа, и седна мошне рамна и вкочанета, ништо не зборувајќи.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Звукот исчезна. Стоеше на вратата и потоа влезе и седна на местото крај него.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
И, не чекајќи одговор, дојде до кладенецот, ја фрли гуњата од себе и седна на неа.
„Луман арамијата“
од Мето Јовановски
(1954)
- И не доаѓам! – рече Николче и седна на место како закован и продолжи: - Ќе сум одел јас да му бацувам рака на едно јатаче.
„Луман арамијата“
од Мето Јовановски
(1954)
„И бевте кај дед Павел?“ повторно ја прашав и седнав на креветот карши неа.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Ја затвори вратата и седна на каучот, овојпат сам. Музиката на Сати заврши.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Влево - маса со столчиња - знаеше - средниот стол е за неа, го префрли палтото преку наслонот и седна.
„Тополите на крајот од дедовата ливада“
од Бистрица Миркуловска
(2001)
Се сеќавам дека со учителката многу игравме, а кога се изморивме и седнавме да си јадеме, кога ја одвиткав крпата - моето јадење го видов сето здробено: јајцата, и домат, и лебот - Леле, си извикав и се расплакав...
„Тополите на крајот од дедовата ливада“
од Бистрица Миркуловска
(2001)
- Од кај северот малку се отвори небото. Ѕвезди се гледаат - рече Мита и седна до Циљка.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Нивните драги ликови изчезнаа во далечината, но јас сеуште со рацете мафтав, мафтав, додека не се уморив, па влегов во купето и седнав на обележеното седиште од втора класа.
„Животот од една слива“
од Зорица Ѓеорѓиевска
(2014)
Се довлечкав и седнав до првото канабе од дневната соба.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Плахо се приближи до столчето и седна на крај, не осмелувајќи се да рече ни збор. – Па што има ново? Работата – врви !
„Бегалци“
од Јован Бошковски
(1949)
Да беше жив сега ќе имав внуци многу поголеми од тебе, - заврши таа со рапав и снемоштен глас и седна на работ од креветот.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
Влегоа дома во готварницата, тетка Фора им рече: - Расобујте се, дечиња, фрлете ги настрана тие пусти чегалки што ви ги дале и седнете.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Послушно клекнаа и седнаа на местото каде што стоеја и вкочанети од недоумение долго останаа така.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Изнесол еден стол од куќата и седнал на среде улица да чита.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Влеговме и седнавме во вип делот каде што веќе беа дојдени Стомачето и Тигрестата опаковка.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Стигнав на автобуската станица, земав карта и седнав на перонската клупа.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Отиде во тоалет. Се врати и седна.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)